Skip to main content

Berjalan 10 000 langkah: Pengalaman saya


Assalamualaikum wbt..

Cerita 10 000 langkah lagi...

Anda dah mulakah 10 000 langkah? Saya dah .. Best!

Dulu bila pergi kampus USM, saya mesti nak parking paling sedekat yang boleh .. sebab fikir nak cepat sampai ke kelas, nak jimat masa, kalau parking jauh nanti buang masa nak jalan.. sebab masa tu kan EMAS! 

jalan dari tempat parking ke kampus, 
jauh juga,about 10 minutes walk  

eh…Sekarang lain pulak.. lepas study pasal healthy life style, baca pasal walking 10 000 steps per day… Sekarang that particular 10 minutes become so meaningful ..tak pula rasa macam buang masa.. rasa BEST.. walaupun belum dapat 10 000 langkah per day tetapi definitely more steps than dulu.. 


Alhamdulillah.. sekarang naik tangga 2 tingkat tidak lagi rasa termengah mengah macam dulu..




Simple things make big differences.



Sekarang, REALLY  looking forward for my daily morning n evening walk.. to campus  .. cuba lah harini..  kejayaan hari esok bermula dengan perubahan hari ini.

Let's do it!

Safiya
0162229140
safiya5462@gmail.com

Jom baca:

  1. Berjaya kuruskan badan dengan 10 000 langkah sehari 
  2. Tips dan fakta penting tentang berjalan 10 000 langkah

Comments

  1. 10,000 steps tu;) insyaAllah boleh kan.. kita guna mesin hok berjalan tu;)

    http://vitamin-sihatcantik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. turun naik tangga , boleh . klu dah byk urusan n perlu byk bergerak dlm sehari ....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa Shaklee

Lecithin dan Alfalfa Shaklee Cara makan lecithin dan alfalfa yang tepat Lecithin Kenapa kena ambil  lecithin ?  Apakah fungsi  lecithin ? Lemak-lemak yang berlebihan dalam badan kita perlu dibakar  agar tidak mendatangkan kesan buruk kepada badan kita.. Lecithin ni bertindak sebagai emulsifier, untuk memecahkan lemah dalam badan kita.  klik sini untuk baca senarai penuh khasiat lecithin .  dah ukur lilitan pinggang? tak tahu cara nak umur,  mari belajar  :) Cara makan lecithin: Kaedah 1:        Jika kita makan makanan berat 2 kali iaitu lunch dan dinner then kita boleh ambil 3 biji selepas lunch, 3 biji selepas dinner. Kaedah 2:        Ataupun jika heavy meal kita cuma sekali sehari iaitu tengahari, then boleh makan 6 biji pada waktu tengahari. Kaedah 3:        Jika heavy meal kita 3 kali sehari, then boleh makan 2 biji setiap kali selepas makan makanan berat. There is no rigid rule to eat lecithin , yang penting kite kena sesuaikan dengan jadual peng

Berjalan 10 000 Langkah: Tips dan Fakta Yang Mesti Diketahui untuk Kuruskan Badan

Tips dan Fakta yang mesti diketahui oleh orang yang ingin kuruskan badan Anda sudah menanam minat untuk berjalan 10 000 langkah sehari selepas mengetahui bahawa berjalan boleh membuatkan badan anda kurus ... Sebelum itu, jom baca beberapa tips dan fakta menarik. Kenapa? Kerana bila kita mulakan sesuatu dengan ilmu, ia pasti menambahkan motivasi anda untuk kuruskan badan. Saya ingin kongsikan tentang: 5 Fakta Berjalan 10,000 Langkah Tips Membuat Target Penurunan Berat Badan melalui Berjalan Aktiviti Yang Membakar Kalori Bersamaan Dengan Berjalan 10,000 Langkah Faedah Berjalan Kaki

4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Berjalan: Baca Hanya Bagi yang Serius Nak Kuruskan Badan

Berjalan 10 000 Langkah: 4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Anda pasti sedang bersemangat tinggi untuk memulakan langkah ribuan anda hari ini. Tapi pada masa yang sama anda juga pasti ingin tahu adakah teknik berjalan anda itu betul. Dengan menggunakan teknik berjalan dengan betul, kita akan dapat meningkatkan tahap kesihatan kita dengan lebih optimum lagi dan yang penting, membakar lemak semestinya!! ... Penting sangat untuk pastikan anda berjalan dengan teknik yang betul kerana anda bukan sekadar berjalan sehari tetapi sepanjang hidup , bukan?