Skip to main content

Cuci botol susu bayi: Dish Wash Shaklee selamat untuk ibu dan bayi

Assalamualaikum wbt..
Sekarang sudah semakin ramai ibu bekerja yang masih meneruskan penyusuan ibu sepenuhnya. Tahniah diucapkan. Pengalaman saya sendiri semasa menyusu sepenuhnya anak saya, Ruqayya, ada satu perkara yang saya akan sentiasa ingat!

Nak tahu?..

BASUH BOTOL!!

Saya nak share pengalaman saya sendiri. masa menyusukan Ruqayya, average dia akan guna 3-4 botol sehari. tetapi dengan kesibukan sehari hari bekerja dan juga kesibukan di rumah menguruskan anak 3 orang yang semuanya masih kecil, saya memang tak sempat nak basuh botol dia setiap hari.
Untuk mengatasi masalah kena basuh setiap hari saya beli banyak botol beserta putting. Jadi saya memang ada banyak botol medela ni, hampir botol 20 medela dan 10 lagi jenama lain..
Kenapa tak sempat basuh setiap hari?.. sebab saya sangat cerewet bila basuh botol, nak berus sana nak berus sini, lepas tu bilas pun lama sangat sebab saya takut melekat bahan bahan kimia dari sabun pada botol tu..
Jadinya…
End up saya biasa kumpul hujung minggu baru basuh.. biasa dekat 20 botol sekali basuh.. huhu.. memang everytime pun spend more than one hour untuk basuh botol sahaja. Kadang kadang berdiri di depan sinki selama 2 jam berterusan untuk basuh botol sahaja!
Sudah basuh tu biasa tangan saya akan tersangat kering (banyak sangat main sabun)… tetapi sekarang tidak lagi… 
Dish Wash Shaklee
ini yang saya teruja sangat nak share, sejak guna sabun hand dish wash concentrate shaklee ni, saya perasan tangan saya tidak lagi kering walaupun membasuh berjam jam di dapur.
Satu lagi hati saya pun tak risau ada chemical merbahaya melekat dibotol susu anak saya sebab Dish Wash Shaklee ni:
·        selamat,
·        tiada bahan kimia merbahaya
·        mesra alam.
BEST!!
so,
good for me and my children. Alhamdulillah..


Saya nak share ni case ada lagi mothers yang cerewet and punya tangan yang sensitif seperti saya. berminat nak tahu lebih detail pasal dish wash shaklee ni?

Dish Wash Shaklee:
Tangkas Mencuci Minyak, Lembut Pada Tangan

Pencuci Pinggan (Dish Wash Shaklee) (473ml) yang berbau harum ini, tidak merengsakan tangan dan mesra alam sekitar, percaya tak?
Anda mungkin beranggapan bahawa ia tidak dapat menanggalkan kotoran dan minyak dengan berkesan. Hakikatnya, anda memerlukan beberapa titisan kecil sahaja dish wash shaklee untuk menanggalkan timbunan minyak yang melekat pada pinggan mangkuk anda. Benar, beberapa titis sahaja. Masih tidak percaya? dish wash shaklee ni
  • Lembut pada tangan
  • Rumusan berasaskan tumbuh-tumbuhan daripada sumber semula jadi yang mapan
  • Buih sabun yang tahan lebih lama
  • Menjadikan pinggan bersih berkilau
  • Hanya beberapa titisan untuk mencuci timbunan pinggan mangkuk di dalam sinki
Tahukah Anda?
  • Sesetengah pencuci pinggan mangkuk mengandungi surfaktan berasaskan petroleum dan bahan pencuci seperti diethanolamine (DEA) dan sodium dodecylbenzensulfonate.
  • Kedua-dua bahan tersebut boleh merengsakan kulit dan mata.

Get Clean Dish Wash Shaklee tidak mengandungi bahan-bahan ini mahupun bahan berbahaya yang lain
Keunikan dish wash shaklee
Selamat
  • Tidak toksik
  • Hipoalergenik
  • Tanpa klorin
  • Lembut pada tangan anda
  • pH seimbang
  • Tiada bahan kimia berbahaya
Berkesan
  • Amat berkesan menanggalkan minyak
  • Rumusan pekat: hanya sedikit diperlukan untuk mencuci pinggan mangkuk yang lebih banyak
  • Buih sabun yang tahan lebih lama
Mesra Alam
  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa)
  • Mudah biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Tanpa bahan pewarna
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan

dish wash shaklee ni tak mahal pun, jika anda suka beli sendiri, boleh klik link ni (tapi perlu guna browser moxilla firefox ya)

jika tidak berjaya guna link di atas, boleh klik di sini:

jika ingin beli melalui saya pun boleh,

Cuma hubungi
v Safiya
v 0162229140
v Safiya5462@gmail.com


Comments

Popular posts from this blog

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa Shaklee

Lecithin dan Alfalfa Shaklee Cara makan lecithin dan alfalfa yang tepat Lecithin Kenapa kena ambil  lecithin ?  Apakah fungsi  lecithin ? Lemak-lemak yang berlebihan dalam badan kita perlu dibakar  agar tidak mendatangkan kesan buruk kepada badan kita.. Lecithin ni bertindak sebagai emulsifier, untuk memecahkan lemah dalam badan kita.  klik sini untuk baca senarai penuh khasiat lecithin .  dah ukur lilitan pinggang? tak tahu cara nak umur,  mari belajar  :) Cara makan lecithin: Kaedah 1:        Jika kita makan makanan berat 2 kali iaitu lunch dan dinner then kita boleh ambil 3 biji selepas lunch, 3 biji selepas dinner. Kaedah 2:        Ataupun jika heavy meal kita cuma sekali sehari iaitu tengahari, then boleh makan 6 biji pada waktu tengahari. Kaedah 3:        Jika heavy meal kita 3 kali sehari, then boleh makan 2 biji setiap kali selepas makan makanan berat. There is no rigid rule to eat lecithin , yang penting kite kena sesuaikan dengan jadual peng

Berjalan 10 000 Langkah: Tips dan Fakta Yang Mesti Diketahui untuk Kuruskan Badan

Tips dan Fakta yang mesti diketahui oleh orang yang ingin kuruskan badan Anda sudah menanam minat untuk berjalan 10 000 langkah sehari selepas mengetahui bahawa berjalan boleh membuatkan badan anda kurus ... Sebelum itu, jom baca beberapa tips dan fakta menarik. Kenapa? Kerana bila kita mulakan sesuatu dengan ilmu, ia pasti menambahkan motivasi anda untuk kuruskan badan. Saya ingin kongsikan tentang: 5 Fakta Berjalan 10,000 Langkah Tips Membuat Target Penurunan Berat Badan melalui Berjalan Aktiviti Yang Membakar Kalori Bersamaan Dengan Berjalan 10,000 Langkah Faedah Berjalan Kaki

4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Berjalan: Baca Hanya Bagi yang Serius Nak Kuruskan Badan

Berjalan 10 000 Langkah: 4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Anda pasti sedang bersemangat tinggi untuk memulakan langkah ribuan anda hari ini. Tapi pada masa yang sama anda juga pasti ingin tahu adakah teknik berjalan anda itu betul. Dengan menggunakan teknik berjalan dengan betul, kita akan dapat meningkatkan tahap kesihatan kita dengan lebih optimum lagi dan yang penting, membakar lemak semestinya!! ... Penting sangat untuk pastikan anda berjalan dengan teknik yang betul kerana anda bukan sekadar berjalan sehari tetapi sepanjang hidup , bukan?