Skip to main content

DTX Complex and my story of fatty liver

 Assalamualaikum ….

Baru baru ini ada seorang sahabat saya mencari supplement untuk fatty liver (klik untuk baca mengenai fatty liver). Ini membuatkan saya start study DTX Complex ni dengan lebih detail.

Sebelum saya nyatakan tentang DTX Complex ni, saya nak share pengalaman saya sendiri lebih kurang 10 tahun yang lalu. Masa tu saya masih medical student. Saya alami keletihan.. memang sentiasa lemah lesu, sentiasa berpeluh dingin, badan berbau dan tiada energy.


Suatu hari mak saya bawa jumpa reflexologist dan doktor homeopathy. Dari situ saya diberitahu saya ada fatty liver (curious juga saya masa tu..emm, melalui reflexology dan symptoms boleh agak apa penyakit yg ada).. dan doktor tersebut bagi saya ubat specific untuk fatty liver. Dia kata saya boleh pergi buat scan jika nak make sure betul tak.

Yang sebenarnya saya tak pernah terfikir saya ada fatty liver kerana saya sangat kurus. Masa tu saya belajar orang yang ada berat badan berlebihan yang berisiko untuk mendapat fatty liver and melalui medical knowledge yang saya belajar biasanya memang kalau dikesan di hospital biasa dah late stage. (risiko fatty liver)
stages of fatty liver 

Saya cuba je untuk makan ubat homeopathy tu, sebab ubat dia just extract dari tumbuhan, kecik comel je, rasanya manis manis.. Alhamdulillah, saya tak sangka semua symptoms yang saya nyatakan di atas terutamannya badan berpeluh yang berbau tu hilang. Jadi pada saya ada memang kemungkinan diagnosis doktor homeopathy tu betul. 
Syukur Alhamdulillah.. yang pertama sebab fatty liver tu dapat dikesan yang membolehkan saya mengambil rawatan.. yang kedua sebab rawatan tu berkesan. Hingga sekarang Alhamdulillah saya tidak lagi alami symptoms tersebut. Tapi still kena check cholesterol walaupun badan saya tidak overweight!

Jadi bila saya study betul betul tentang DTX complex ni saya percaya ia sangat membantu mereka yang mempunyai masalah fatty liver atau masalah lain lagi, kerana saya sendiri ada experience fatty liver saya improve walaupun masa tu saya bukan makan supplement Shaklee. Kebanyakan ubat homeopathy dibuat dari tumbuh tumbuhan juga. (masa tu saya tak tanya detail content ubat tu).

Saya ada nukilkan beberapa kajian clinical mengenai milk thistle di dalam entry sebelum ini. (anda boleh baca di sini). Ini menunjukkan yang milk thistle ini telah dikaji sekian lama oleh para saintis. Jadi anda tak perlu risau. Tambahan pula Shaklee sememangnya terkenal sebagai syarikat supplement ynag banyak kali membuat sebelum mengeluarkan apa apa product. 
Shaklee membelanjakan sebanyak USD 25 juta setahun untuk kajian sahaja!!!


Baiklah dalam pembacaan seterusnya anda boleh tahu:


§  Apakah Shaklee DTX Complex
§  Apa kandungan DTX Complex 
§  Apakah milk thistle seed
§  Apakah Artichoke
§  Apakah Dandelion
§  Apakah Kunyit
§  Apakah Reishi Mushrooms (Ling Zhi)
§  Apakah Schizandra

Apakah Shaklee DTX Complex?

DTX Complex ialah supplement berasaskan tumbuh-tumbuhan yang dicadangkan secara spesifik untuk hati kerana ia mampu menyediakan sokongan pemakanan untuk fungsi hati yang sihat dengan satu formula unik herba-herba dengan antioksidan dan aliran hempedu yang diperkaya.
Gabungan unik bahan botani dalam DTX Complex menyokong kesihatan dan fungsi hati dengan dua cara:

1.     Ekstrak biji benih Milk Thistle, biji benih Schizandra Chinensis dan cendawan Reishi - mempunyai ciri-ciri antioksida, menawarkan perlindungan untuk sel-sel hati dan dipercayai dapat meransang sintesis protein bagi pemulihan dan pembentukan semula sel-sel hati.

2. Pati Dandelion, Kunyit dan Artichoke membantu mengekalkan aliran hempedu normal, menyokong satu daripada organ (hempedu) yang diperlukan untuk mengeluarkan sebatian-sebatian toksik daripada tubuh.

Apa kandungan DTX Complex ?

Ekstrak biji benih  pokok susu tisel  
milk thistle seed
Proses ekstrak biji benih  pokok susu tisel ini menghasilkan 80% Silymarin yang kaya dengan bahan anti-oksida melindungi hati daripada toksin, termasuklah dadah, racun dan bahan kimia.
ü sesuai untuk masalah hati seperti hepatitis dan cirrhosis
ü juga mengurangkan kadar kerosakan hati akibat lebihan alcohol
ü membantu mencegah dan merawat masalah batu karang
ü menbantu masalah kulit seperti psoriasis dan eczema

Articok
Artichoke
Ia berfungsi untuk:

ü Membina semula sel-sel hati
ü Merangsang pengaliran hempedu

Dandelion
Dandelion
Ia berfungsi untuk:

ü Membantu fungsi hati, sangat berguna ketika berlaku kebengkakkan hati (hepatitis) dan jaundice
ü Membantu penghadaman dengan merangsang pengaliran hempedu dari hati dan pundi hempedu; membantu mencegah batu karang
ü Membantu merawat endometriosis.
ü Bertindak sebagai julap lembut untuk masalah sembelit
ü Meningkatkan keupayaan tubuh menyerap zat besi – melawan anemia
ü Melawan tumor dan kanser
ü Merendahkan paras gula dalam darah.
ü Baik juga untuk masalah kekembungan dan lebihan air

Kunyit
Kunyit
Ia berfungsi untuk:

ü Ia mengandungi curcumin sebagai bahan anti-oksida
ü Meningkatkan kesan anti-keradangan dan membantu mengurangkan kesakitan
ü Mempunyai kesan anti-viral

Reishi Mushrooms (Ling Zhi)
Ia berfungsi untuk:

ü Membina imun – membantu dalam mencegah atau merawat kanser
ü Mengurangkan masalah bronkitis, sinusitis
ü Merawat sindrom keletihan yang kronik
ü Membantu mencegah penyakit jantung

Schizandra
Ia berfungsi untuk:

Ekstrak biji benih dari Schizandra ini mengandungi bahan anti-oksida
Ia juga berkait dalam:

ü merangsang sintesis protein
ü meningkatkan jumlah enzim dalam hati untuk tujuan detoksifikasi
ü memperlahankan pembentukan toksin

Saya yakin selepas membaca tentang kandungan Shaklee DTX Complex anda pasti semakin yakin ia adalah supplement yang sememangnya sesuai untuk hati.

Yang paling penting bagi saya sebelum memulakan apa-apa supplement anda perlu mengetahui apakah penyakit anda. Anda boleh pergi ke klinik atau hospital untuk mendapat rawatan. Setelah anda jelas dengan penyakit yang anda alami barulah anda boleh mendapatkan consultation terbaik mengenai supplement yang paling sesuai buat anda.

Walaupun ia cuma supplement, tetapi anda tidak boleh ambil Shaklee DTX Complex sesuka hati tanpa mengikut aturannya. Yang pasti anda tidak perlu ragu ragu kepada Shaklee DTX Complex  ini. In shaa Allah, ia berkesan dan selamat jika di ambil mengikut keperluan yang sewajarnya

Apa lagi?

Order sekarang:
v Safiya
v 0162229140

v Safiya5462@gmail.com


Anda mungkin berminat untuk membaca mengenai:

  1. Penyakit hati: Fatty liver
  2. Shape up set (shaklee slimming set) 
  3. Vivix: polyphenol untuk penyakit kronik


Comments

Popular posts from this blog

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa Shaklee

Lecithin dan Alfalfa Shaklee Cara makan lecithin dan alfalfa yang tepat Lecithin Kenapa kena ambil  lecithin ?  Apakah fungsi  lecithin ? Lemak-lemak yang berlebihan dalam badan kita perlu dibakar  agar tidak mendatangkan kesan buruk kepada badan kita.. Lecithin ni bertindak sebagai emulsifier, untuk memecahkan lemah dalam badan kita.  klik sini untuk baca senarai penuh khasiat lecithin .  dah ukur lilitan pinggang? tak tahu cara nak umur,  mari belajar  :) Cara makan lecithin: Kaedah 1:        Jika kita makan makanan berat 2 kali iaitu lunch dan dinner then kita boleh ambil 3 biji selepas lunch, 3 biji selepas dinner. Kaedah 2:        Ataupun jika heavy meal kita cuma sekali sehari iaitu tengahari, then boleh makan 6 biji pada waktu tengahari. Kaedah 3:        Jika heavy meal kita 3 kali sehari, then boleh makan 2 biji setiap kali selepas makan makanan berat. There is no rigid rule to eat lecithin , yang penting kite kena sesuaikan dengan jadual peng

Berjalan 10 000 Langkah: Tips dan Fakta Yang Mesti Diketahui untuk Kuruskan Badan

Tips dan Fakta yang mesti diketahui oleh orang yang ingin kuruskan badan Anda sudah menanam minat untuk berjalan 10 000 langkah sehari selepas mengetahui bahawa berjalan boleh membuatkan badan anda kurus ... Sebelum itu, jom baca beberapa tips dan fakta menarik. Kenapa? Kerana bila kita mulakan sesuatu dengan ilmu, ia pasti menambahkan motivasi anda untuk kuruskan badan. Saya ingin kongsikan tentang: 5 Fakta Berjalan 10,000 Langkah Tips Membuat Target Penurunan Berat Badan melalui Berjalan Aktiviti Yang Membakar Kalori Bersamaan Dengan Berjalan 10,000 Langkah Faedah Berjalan Kaki

4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Berjalan: Baca Hanya Bagi yang Serius Nak Kuruskan Badan

Berjalan 10 000 Langkah: 4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Anda pasti sedang bersemangat tinggi untuk memulakan langkah ribuan anda hari ini. Tapi pada masa yang sama anda juga pasti ingin tahu adakah teknik berjalan anda itu betul. Dengan menggunakan teknik berjalan dengan betul, kita akan dapat meningkatkan tahap kesihatan kita dengan lebih optimum lagi dan yang penting, membakar lemak semestinya!! ... Penting sangat untuk pastikan anda berjalan dengan teknik yang betul kerana anda bukan sekadar berjalan sehari tetapi sepanjang hidup , bukan?