Skip to main content

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa Shaklee

Lecithin dan Alfalfa Shaklee


Cara makan lecithin dan alfalfa yang tepat

Lecithin

Kenapa kena ambil lecithinApakah fungsi lecithin?
Lemak-lemak yang berlebihan dalam badan kita perlu dibakar  agar tidak mendatangkan kesan buruk kepada badan kita.. Lecithin ni bertindak sebagai emulsifier, untuk memecahkan lemah dalam badan kita. klik sini untuk baca senarai penuh khasiat lecithin

dah ukur lilitan pinggang? tak tahu cara nak umur, mari belajar :)
Cara makan lecithin:
Kaedah 1:       Jika kita makan makanan berat 2 kali iaitu lunch dan dinner then kita boleh ambil 3 biji selepas lunch, 3 biji selepas dinner.
Kaedah 2:       Ataupun jika heavy meal kita cuma sekali sehari iaitu tengahari, then boleh makan 6 biji pada waktu tengahari.
Kaedah 3:       Jika heavy meal kita 3 kali sehari, then boleh makan 2 biji setiap kali selepas makan makanan berat.

There is no rigid rule to eat lecithin, yang penting kite kena sesuaikan dengan jadual pengambilan makanan seharian kita sendiri. Jadual pengambilan lecithin untuk setiap individu mungkin tidak sama. 

Jika anda sedang mengikuti set shape up shaklee for inch loss, anda perlu ambil 12 biji lecithin, 6 biji setiap kali makan... banyaknye!!
 just imagine bila makan tu dapat bakar lemak yang sudah lama menempek dalam organ dalam badan kita, pasti anda bersemangat nak makan.. :)

kalau rasa susah nak makan supplement, jom tonton video ni untuk dapat motivasi dan keyakinan betapa berkualitinya supplement shaklee ni, lelaki yang liat makan vitamin pun  jadi suka 


Lelaki Kuat Sukan Liat Nak Amalkan Vitamin Sampai Dah Nak Lumpuh? from iReach HD on Vimeo.

 Alfalfa


Cara makan alfalfa
Alfalfa berfungsi sebagai detox, memastikan proses perkumuhan berlaku dengan sempurna. bukan ini sahaja, bahkan banyak sangat lagi kebaikan alfalfa (baca sini

Maksimum alfalfa boleh dimakan 
10 biji sehari! banyak ke tu? :)
Jika anda ada penyakit SLE, systemic lupus erythematosus, anda sama sekali tidak boleh makan alfalfa! Jika ini kali pertama anda makan alfalfa, anda boleh mulakan dengan 3 biji kemudian jika rasa ok, naikkan kepada 5, 7, hingga 10 biji.

FAQ 1: Jadi bila nak makan alfalfa kalau ambil set slimming ni? 
FAQ 2: Boleh ke ambil alfalfa serentak dengan lecithin? 


Elok jika tidak di ambil serentak bersama lecithin kerana bimbang alfalfa akan mengganggu penyerapan lecithin di dalam perut . Ada kajian alfalfa menunjukkan alfalfa boleh reduce cholesterol absorption jadi elok kita ambil pada masa yang berasingan.

Jadi tentukan dahulu bila nak makan lecithin, then masa yang lain tu boleh makan alfalfa.

Kaedah 1:   Boleh ambil 10 biji terus pada waktu malam sebelum tidur
Atau boleh ambil 5 biji pagi atau 5 biji malam
Kaedah 2:  Kalau rasa banyak sangat, boleh ambil 6 biji sekaligus malam

bagi saya sendiri, setelah mencuba beberapa kali, saya paling selesa ambil alfalfa 10 biji waktu malam... esoknya Alhamdulillah dapat buang air besar dengan baik..

Berdasarkan review kawan-kawan yang mengambil alfalfa untuk kurus, dia kata bila makan alfalfa jadi kenyang ... tetapi herblax lebih berkesan untuk melangsingkan perut. 
Ramai yang bertanya apa beza alfalfa dan herblax?

Alfalfa adalah herba yang sudah digunakan berabad lamanya kerana ia mengandungi banyak khasiat (jom baca khasiat alfalfa). memang alfalfa banyak khasiatnya tetapi untuk slimming set ini alfalfa digunakan untuk detox, pastikan usus kita sentiasa bersih. makan alfalfa ni menggalakkan kite membuang air besar setiap hari

Tetapi jika anda memang dah buang air besar setiap hari, bila anda mula makan alflafa ni mungkin jadual buang air besar akan sedikit terganggu pada minggu pertama, lepas tu in sya Allah ok, boleh buang setiap hari dengan normal.

Jadi apa bezanya?

Herblax ni sejenis laxative yang berasal dari tumbuhan semula jadi.. ia mengandungi campuran tumbuhan semula jadi termasuk alfalfa... tetapi dia lebih berkesan untuk melancarkan pergerakan usus, jadi anda dapat buang air besar dengan sempurna dan turut sama membuang angin :)..

Ramai yang mengatakan perut semakin kempis apabila makan herblax :)


Sebenarnya set asal slimming set shaklee ni mengandungi : 

(SHAPE UP SET)






Safiya ID 968111
No phone 0162229140
Email safiya5462@gmail.com
Website http://safiyaamaran.com



Comments

Popular posts from this blog

Berjalan 10 000 Langkah: Tips dan Fakta Yang Mesti Diketahui untuk Kuruskan Badan

Tips dan Fakta yang mesti diketahui oleh orang yang ingin kuruskan badan Anda sudah menanam minat untuk berjalan 10 000 langkah sehari selepas mengetahui bahawa berjalan boleh membuatkan badan anda kurus ... Sebelum itu, jom baca beberapa tips dan fakta menarik. Kenapa? Kerana bila kita mulakan sesuatu dengan ilmu, ia pasti menambahkan motivasi anda untuk kuruskan badan. Saya ingin kongsikan tentang: 5 Fakta Berjalan 10,000 Langkah Tips Membuat Target Penurunan Berat Badan melalui Berjalan Aktiviti Yang Membakar Kalori Bersamaan Dengan Berjalan 10,000 Langkah Faedah Berjalan Kaki

4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Berjalan: Baca Hanya Bagi yang Serius Nak Kuruskan Badan

Berjalan 10 000 Langkah: 4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Anda pasti sedang bersemangat tinggi untuk memulakan langkah ribuan anda hari ini. Tapi pada masa yang sama anda juga pasti ingin tahu adakah teknik berjalan anda itu betul. Dengan menggunakan teknik berjalan dengan betul, kita akan dapat meningkatkan tahap kesihatan kita dengan lebih optimum lagi dan yang penting, membakar lemak semestinya!! ... Penting sangat untuk pastikan anda berjalan dengan teknik yang betul kerana anda bukan sekadar berjalan sehari tetapi sepanjang hidup , bukan?