Skip to main content

Khasiat Alfalfa Shaklee


Jom kenali Alfalfa

Alfalfa ialah pemakanan yang berasal dari akar yang dalam!

Alfalfa adalah gudang nutrien. Pokoknya cuma 15-20cm tetapi, akarnya mencecah ke bawah sedalam 6 meter, mencari keluar nutrien dan mineral daripada dalam tanah, sementara daunnya mengumpul sejumlah besar klorofil melalui proses semula jadi fotosintesis!

Alfalfa secara semulajadi mengandungi  banyak vitamin dan mineral, termasuk A , D , E, K , dan juga semua jenis vitamin B; Biotin, kalsium, asid folik, zat besi, magnesium, kalium dan lain-lain lagi, serta mempunyai kandungan protein yang sangat tinggi, terutama apabila kering.

Apa yang akan anda ketahui dengan meneruskan pembacaan :

  • Sejarah Alfalfa
  • Faedah Kesihatan secara umum
  • Keunikan Alfalfa Complex Shaklee
  • Manfaat kesihatan Alfalfa Complex Shaklee





Sejarah
Alfalfa adalah satu nama tumbuhan  yang  orang telah biasa dengar, tetapi tidak ramai yang  tahu secara terperinci mengenainya selain daripada fakta bahawa ia adalah sejenis tumbuhan!.. Alfalfa dulunya berasal dari Asia, antara salah satu herba awal yang digunakan oleh manusia. Ia adalah ahli keluarga Fabaceae Pea dan ia sering digunakan sebagai  makanan haiwan kerana ia mempunyai nilai zat makanan yang tinggi berbanding semua tanaman rumput kering /makanan ternak. Perkataan alfalfa berasal dari bahasa Arab , khususnya ungkapan al- FAC - facah , yang bermaksud " Bapa kepada semua makanan" kerana ia begitu kaya dengan nutrien yang penting….Walaupun ia berasal di Asia, tetapi ia kini sangat popular di Amerika Utara, Eropah, Kanada.


Alfalfa mempunyai sistem akar yang luar biasa, yang dalamnya boleh mencapai sejauh 20 kaki ke dalam tanah. Ini adalah apa yang membolehkan tumbuhan itu menyerap lebih vitamin dan mineral daripada tumbuhan lain.

Faedah Kesihatan Alfalfa
Alfalfa secara semula jadi ada banyak vitamin, termasuk A , D , E, K , dan juga keluarga penuh dengan vitamin B . Setiap vitamin itu mempunyai banyak faedah kesihatannya tersendiri, menjadikan mereka penting kepada kesihatan manusia secara keseluruhan.

Alangkah indahnya ciptaan Allah, subhanallah!! ...menjadikan banyak jenis vitamin dalam hanya satu tumbuhan, yang memberikan banyak sangat khasiat bila kita mengambilnya… Alhamdulillah.. terasa kasih sayang Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..



Keunikan Alfalfa Complex Shaklee

  • Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang asal, dibangunkan oleh Dr Shaklee sendiri!
  • Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang ditanam di California, memastikan pelbagai nutrien, termasuk kalsium, fosforus, dan magnesium, serta klorofil, bioflavonoids, mineral surih dan vitamin!
  • Ia hanya mengandungi sumber semulajadi alfalfa. Tidak mengandungi racun kulat, bacteriocides, hormon sintetik, pengawal selia pertumbuhan, atau bahan kimia.
  • Setiap hidangan menyediakan 300 mg kalsium, kira-kira sebanyak dalam segelas susu!
  • Alfalfa Shaklee adalah sumber yang baik bagi kalsium dan fosforus. Satu hidangan Shaklee Alfalfa Complex mengandungi 30 peratus daripada pengambilan harian kalsium yang disyorkan untuk tubuh anda dan 15 peratus daripada pengambilan fosforus yang disyorkan setiap hari badan anda.
  • Kedua-dua fosforus dan kalsium merupakan penyumbang penting untuk kekuatan tulang, kekuatan gigi dan fungsi otot yang betul. Kalsium juga dikaitkan dalam rembesan enzim, rembesan hormon dan fungsi saluran darah, manakala fosforus membantu mengekalkan fungsi buah pinggang, kekerapan degupan jantung, dan pengaliran saraf.

Jadi, apakah manfaat kesihatan yang diperoleh dengan mengambil alfalfa Shaklee ini?

Senarai Manfaat Kesihatan Alfalfa Complex Shaklee  

  1. membantu dalam membersihkan usus yang mengandungi banyak toksin.
  2. berfungsi sebagai agen detox dan membersihkan darah kita
  3. diuretic: digunakan oleh orang-orang yang ada jangkitan saluran kencing atau ada masalah water retention.
  4. menurunkan kolesterol
  5. menurunkan tekanan darah
  6. menstabilkan hormon
  7. menghilangkan  nafas berbau
  8. mengurangkan sakit sendi
  9. memperbaiki keadaan kulit tidak seimbang
  10. meningkatkan fungsi sistem imun.


Tahukah anda Alfalfa Shaklee ini sangat digemari ramai terutamanya orang yang sedang menguruskan badan. Jangan ragu ragu untuk mencuba alfalfa complex Shaklee ini:

Order sekarang dari saya:
  • Safiya
  • 0162229140
  • Safiya5462@gmail.com
Anda juga pasti berminat untuk membaca mengenai:


Comments

Popular posts from this blog

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa Shaklee

Lecithin dan Alfalfa Shaklee Cara makan lecithin dan alfalfa yang tepat Lecithin Kenapa kena ambil  lecithin ?  Apakah fungsi  lecithin ? Lemak-lemak yang berlebihan dalam badan kita perlu dibakar  agar tidak mendatangkan kesan buruk kepada badan kita.. Lecithin ni bertindak sebagai emulsifier, untuk memecahkan lemah dalam badan kita.  klik sini untuk baca senarai penuh khasiat lecithin .  dah ukur lilitan pinggang? tak tahu cara nak umur,  mari belajar  :) Cara makan lecithin: Kaedah 1:        Jika kita makan makanan berat 2 kali iaitu lunch dan dinner then kita boleh ambil 3 biji selepas lunch, 3 biji selepas dinner. Kaedah 2:        Ataupun jika heavy meal kita cuma sekali sehari iaitu tengahari, then boleh makan 6 biji pada waktu tengahari. Kaedah 3:        Jika heavy meal kita 3 kali sehari, then boleh makan 2 biji setiap kali selepas makan makanan berat. There is no rigid rule to eat lecithin , yang penting kite kena sesuaikan dengan jadual peng

Berjalan 10 000 Langkah: Tips dan Fakta Yang Mesti Diketahui untuk Kuruskan Badan

Tips dan Fakta yang mesti diketahui oleh orang yang ingin kuruskan badan Anda sudah menanam minat untuk berjalan 10 000 langkah sehari selepas mengetahui bahawa berjalan boleh membuatkan badan anda kurus ... Sebelum itu, jom baca beberapa tips dan fakta menarik. Kenapa? Kerana bila kita mulakan sesuatu dengan ilmu, ia pasti menambahkan motivasi anda untuk kuruskan badan. Saya ingin kongsikan tentang: 5 Fakta Berjalan 10,000 Langkah Tips Membuat Target Penurunan Berat Badan melalui Berjalan Aktiviti Yang Membakar Kalori Bersamaan Dengan Berjalan 10,000 Langkah Faedah Berjalan Kaki

4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Berjalan: Baca Hanya Bagi yang Serius Nak Kuruskan Badan

Berjalan 10 000 Langkah: 4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Anda pasti sedang bersemangat tinggi untuk memulakan langkah ribuan anda hari ini. Tapi pada masa yang sama anda juga pasti ingin tahu adakah teknik berjalan anda itu betul. Dengan menggunakan teknik berjalan dengan betul, kita akan dapat meningkatkan tahap kesihatan kita dengan lebih optimum lagi dan yang penting, membakar lemak semestinya!! ... Penting sangat untuk pastikan anda berjalan dengan teknik yang betul kerana anda bukan sekadar berjalan sehari tetapi sepanjang hidup , bukan?