Skip to main content

Cara guna set rambut Shaklee : ProSante



Assalamualaikum ..

Penulisan ini bertujuan menerangkan tentang cara penggunaan :
  1. Nourishing Scalp Treatment
  2. ProSanté® Revitalizing Shampoo/ProSanté® Purifying Shampoo
  3. ProSanté® Replenishing Conditioner
  4. ProSanté® Lightweight Conditioner
  5. ProSanté® Long-Lasting Finishing Spray
sebelum tu jom dengar dulu apa kata orang yang sebelum ini susah hati sangat pasal rambut gugur ni... masalah rambut gugur mungkin nampak remeh tapi kalau dibiarkan je makin nipis lah kepala, sure tak cantik.. walaupun bertudung depan suami pun mesti nak cantik kan?

Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.



jadual penggunaan nourishing scalp treatment, revitalizing shampoo, purifying shampoo, lightweight conditioner, replenishing conditioner
Jadual asas penggunaan set prosante

Nourishing Scalp Treatment
Anak anak saya yang berumur 2-7 tahun sangat suka pada Nourishing Scalp Treatment ini. Best sangat rasa dia. Saya letakkan pada kulit kepala mereka supaya rambut mereka tumbuh sihat dan lebat, in shaa Allah.

Jom baca , saya nak ceritakan macam mana nak gunakan set Prosante Hair Care Treatment ini. Kaedah ini dicadangkan oleh Shaklee sendiri ( saya tidak reka sendiri ya ). Ok, jom mulakan dengan Bismillahirrahmanirrahim…

Letakkah 20 titik serum Nourishing Scalp Treatment kepada kulit kepala yang telah dibersihkan, sekali sehari. Serum Nourishing Scalp Treatment boleh diletakkan pada kulit kepala yang basah atau kering. Kemudian urut perlahan-lahan dengan hujung jari anda, focus pada kawasan yang bermasalah, sama ada kawasan yang rasa stress, atau rambut banyak gugur..

Anda boleh rasakan perasaan yang menyenangkan dan nyaman, beserta “tingling sensation” apabila serum ini mula diserap oleh kulit kepala dan nutrient yang menyegarkan ini mula bertindak… Best sangat!! Serum Nourishing Scalp Treatment  ini menyerap dengan cepat jadi anda boleh terus mendandan rambut anda. Jangan risau jika anda perlu bersiap segera.

ProSanté® Revitalizing Shampoo/ProSanté® Purifying Shampoo
Saya telah menggunakan kedua dua syampu ini selama beberapa bulan dan ketara kelemumur saya semakin berkurangan dan rambut menjadi lebih cantik. Alhamduillah..
Kedua dua syampu ini amat lembut dan boleh digunakan setiap hari termasuk untuk rambut yang “permed or color-treated”. Urutkan secara menyeluruh kepada rambut yang basah. Bilas dengan sempurna dan ulang prosedur ini jika anda suka. Kemudian gunakan ProSanté Conditioner yang bersesuaian untuk anda.

ProSanté® Replenishing Conditioner
Sesudah selesai syampu, perahkan keluar air yang berlebihan dan letakkan pula replenishing conditioner yang sangat melembapkan ini, ratakan ia secara keseluruhan dari pangkal rambut di kulit kepala hingga ke hujung rambut. Biarkan selama 1-3 minit dan bilas secara menyeluruh, hasilnya rambut anda akan menjadi lembut dan licin.

ProSanté® Lightweight Conditioner
Sesudah selesai syampu, perahkan keluar air yang berlebihan dan letakkan pula Lightweight conditioner yang sangat menyegarkan ini, ratakan ia secara keseluruhan dari pangkal rambut di kulit kepala hingga ke hujung rambut. Biarkan selama 1 minit dan bilas secara menyeluruh, hasilnya rambut anda akan menjadi sangat lembut.

ProSanté® Long-Lasting Finishing Spray
Spray ini adalah optional, tidak termasuk dalam set yang asas, tetapi boleh digunakan untuk menggantikan minyak rambut. Ini amat sesuai bagi mereka yang terlalu banyak rambut gugur, untuk kekalkan dandanan rambut, supaya tidak perlu kerap menyikat rambut bagi mengelakkan lebih banyak rambut gugur. Ini penting kerana pada peringkat awal, mungkin kesan set ini belum ketara jadi masih ada banyak lagi rambut yang gugur.

Bagi mereka yang menggunakan Long-Lasting Finishing Spray, ini caranya:

untuk pengakhiran, spray 8-10 inci dari rambut anda. Untuk kesan maksima, angkat rambut dan spray dekat dengan kulit kepala. Untuk kesan yang lebih kuat, biarkan rambut kering dan ulang prosedur ini.




Anda juga pasti berminat untuk membaca mengenai:

  1. Collagen: supplement terbaik untuk kesihatan rambut
  2. Enfuselle: Skin care dari bahan semulajadi, sangat mujarab untuk jerawat
  3. Sabun basuh Get clean shaklee: selamat dan effective 
  4. Prosante Hair Care Treatment
Sudah ramai yang membeli set ini khas kerana bahannya yang amat diyakini dan kesannya yang sangat baik. Tunggu apa lagi .. jangan biar rambut anda berterusan gugur.. bertindak sekarang!

Jom order sekarang, mudah sahaja, hubungi saya dan anda boleh menerima set shampoo yang anda ingini dalam masa beberapa hari sahaja!

  • Safiya
  • Phone: 0162229140 (wa)
  • Email : safiya5462@gmail.com




Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa Shaklee

Lecithin dan Alfalfa Shaklee Cara makan lecithin dan alfalfa yang tepat Lecithin Kenapa kena ambil  lecithin ?  Apakah fungsi  lecithin ? Lemak-lemak yang berlebihan dalam badan kita perlu dibakar  agar tidak mendatangkan kesan buruk kepada badan kita.. Lecithin ni bertindak sebagai emulsifier, untuk memecahkan lemah dalam badan kita.  klik sini untuk baca senarai penuh khasiat lecithin .  dah ukur lilitan pinggang? tak tahu cara nak umur,  mari belajar  :) Cara makan lecithin: Kaedah 1:        Jika kita makan makanan berat 2 kali iaitu lunch dan dinner then kita boleh ambil 3 biji selepas lunch, 3 biji selepas dinner. Kaedah 2:        Ataupun jika heavy meal kita cuma sekali sehari iaitu tengahari, then boleh makan 6 biji pada waktu tengahari. Kaedah 3:        Jika heavy meal kita 3 kali sehari, then boleh makan 2 biji setiap kali selepas makan makanan berat. There is no rigid rule to eat lecithin , yang penting kite kena sesuaikan dengan jadual peng

Berjalan 10 000 Langkah: Tips dan Fakta Yang Mesti Diketahui untuk Kuruskan Badan

Tips dan Fakta yang mesti diketahui oleh orang yang ingin kuruskan badan Anda sudah menanam minat untuk berjalan 10 000 langkah sehari selepas mengetahui bahawa berjalan boleh membuatkan badan anda kurus ... Sebelum itu, jom baca beberapa tips dan fakta menarik. Kenapa? Kerana bila kita mulakan sesuatu dengan ilmu, ia pasti menambahkan motivasi anda untuk kuruskan badan. Saya ingin kongsikan tentang: 5 Fakta Berjalan 10,000 Langkah Tips Membuat Target Penurunan Berat Badan melalui Berjalan Aktiviti Yang Membakar Kalori Bersamaan Dengan Berjalan 10,000 Langkah Faedah Berjalan Kaki

4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Berjalan: Baca Hanya Bagi yang Serius Nak Kuruskan Badan

Berjalan 10 000 Langkah: 4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Anda pasti sedang bersemangat tinggi untuk memulakan langkah ribuan anda hari ini. Tapi pada masa yang sama anda juga pasti ingin tahu adakah teknik berjalan anda itu betul. Dengan menggunakan teknik berjalan dengan betul, kita akan dapat meningkatkan tahap kesihatan kita dengan lebih optimum lagi dan yang penting, membakar lemak semestinya!! ... Penting sangat untuk pastikan anda berjalan dengan teknik yang betul kerana anda bukan sekadar berjalan sehari tetapi sepanjang hidup , bukan?