Skip to main content

ESP Shaklee: Betulkah ia penuh kebaikan?

Assalamualaikum… seperti yang dijanjikan, saya ingin share bersama anda secara terperinci mengenai ESP. Masa saya mula mula join Shaklee, saya sangat hairan kenapa susu soya (ESP) ini sangat popular. Setelah baca sedikit sebanyak mengenai khasiatnya saya sendiri memang amat tertarik untuk cuba sendiri ESP ni. Nanti saya sharekan pengalaman saya sendiri minum ESP dalam entry yang lain.

Setelah mencuba sendiri ESP secara konsistent selama lebih dari 6 bulan saya kini yakin untuk mengesyorkan ESP ni kepada orang lain. Sebelum itu pada saya amat penting untuk kita ketahui khasiat sesuatu sebelum kita amalkannya.
Ia menambahkan motivasi kita dan kita akan lebih hargainya.

Jom baca! Apa yang akan anda ketahui dengan membaca lebih lanjut?


  • Apakah ESP- Energizing Soy Protein ?
  • Secara ringkas tentang GMO

  1. Proses pengubahsuaian genetic
  2. Pengubahsuaian genetik / kejuruteraan merupakan teknologi berisiko
  3. Apa contoh tanaman yang diubah suai secara genetic (GM)?

  • Apakah kandungan ESP- Energizing Soy Protein ?
  • 10 sebab kenapa saya pilih ESP- Energizing Soy Protein Shaklee
  • Kebaikan ESP untuk wanita
  • Faedah & Kebaikan ESP - Energizing Soy Protein Shaklee
  • Apa kata pakar mengenai ESP?





Apakah ESP- Energizing Soy Protein ?
ESP- Energizing Soy Protein Shaklee telah mendapat pengiktirafan di seluruh dunia kerana banyak kajian klinikal telah dijalankan ke atas produk ini dan hasilnya ialah protein berkualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. ESP hanya mengandungi kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik), yang diproses di bawah suhu rendah.

Tahukah anda? …Setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.


Anda berminat untuk tahu lebih lanjut pasal GMO?

Proses pengubahsuaian genetik
Dalam pengubahsuaian genetik (atau kejuruteraan) tumbuh-tumbuhan makanan, saintis mengeluarkan satu atau lebih gen daripada DNA organisma lain, seperti bakteria, virus, atau haiwan, dan "menggabungkan semula" mereka ke dalam DNA tumbuhan yang mereka mahu ubah. Dengan menambah gen baru ini; pengubahsuaian genetic, diharapkan tumbuhan itu akan mempunyai sifat-sifat yang berkaitan dengan gen baru itu. Sebagai contoh, pengubahsuaian genetik telah memindahkan gen dari bakteria yang dikenali sebagai Bacillus thuringiensis atau Bt ke dalam DNA jagung. Gen Bt menghasilkan protein yang membunuh serangga, dan memindahkan gen ini membolehkan jagung menghasilkan racun perosak sendiri.


Pengubahsuaian genetik / kejuruteraan merupakan teknologi berisiko
          Salah satu masalah utama dengan kejuruteraan genetik adalah bahawa proses memasukkan gen ke dalam DNA tumbuh-tumbuhan adalah rawak; ahli-ahli sains tidak tahu ke mana gen tersebut pergi (lokasi di DNA tumbuhan tersebut). Ini boleh mengganggu fungsi gen yang lain dan mewujudkan protein yang baru yang tidak pernah ada dalam bekalan makanan dan ini boleh mewujudkan toksin dan alergen pada tumbuhan tersebut.

Apa contoh tanaman yang diubah suai secara genetic (GM)?
Majoriti  jagung, kacang soya, kapas, canola, sugar beets yang ditanam di Amerika Syarikat adalah GM (lebih 90% produk ini di pasaran). 50% daripada betik yang ditanam di Hawaii adalah GM. 

ok jom teruskan pasal ESP lagi..

Apakah kandungan ESP- Energizing Soy Protein ?
ESP - Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atau muda.


Lagi mengenai protein:
Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari  susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia. Secara ringkas,

10 sebab kenapa saya pilih ESP- Energizing Soy Protein Shaklee
  1. Ia mengandungi 14 grams protein bagi setiap hidangan
  2. Ia hanya mengandungi IPP certified non GMO soy protein
  3. Rating kualiti tertinggi untuk protein
  4. Tidak mengandungi cholesterol
  5. Tiada lemak tepu
  6. Hanya mengandungi 1g lemak untuk setiap hidangan
  7. Tidak mengandungi laktosa
  8. Ada 50% daripada keperluan harian calcium
  9. Mengandungi 9 amino acid perlu yang sangat penting untuk badan
  10. Ia berasaskan tumbuhan sepenuhnya


Makanan berasaskan soya seperti ESP adalah unik kerana ia adalah sumber pemakanan yang kaya dengan isoflavones, yang merupakan subsatance endokrin yang aktif tetapi ia adalah berbeza daripada hormone estrogen.

Ini adalah kebaikan ESP untuk wanita khususnya:

  • Data epidemiologi dan klinikal menunjukkan bahawa makanan berasaskan soya boleh memberi sumbangan penting untuk kesihatan wanita, terutamanya kepada wanita menopaus.
  • Kajian menunjukkan makanan berasaskan soya berpotensi mengurangkan penyakit jantung koronari  melalui pelbagai mekanisme dan sangat berfaedah apabila dimakan oleh wanita yang menopaus pada usia muda.
  • Penyelidikan klinikal menunjukkan bahawa isoflavones mengurangkan hot flashes walaupun bukti yang mereka mengurangkan osteoporosis  adalah kurang meyakinkan.
  • Walau bagaimanapun, makanan berasaskan soya boleh menjadi sebahagian pemakanan penting untuk tulang yang sihat kerana ia membekalkan protein berkualiti tinggi dan merupakan sumber kalsium yang sangat mudah diserap oleh badan.
  • Pengambilan soya di usia dewasa tidak mengurangkan risiko kanser payudara , namun begitu ada kajian menunjukkan bukti bahawa pengambilan soya semasa zaman kanak-kanak dan remaja boleh mengurangkan risiko kanser payudara.


Faedah & Kebaikan ESP - Energizing Soy Protein Shaklee
Ini adalah kesan yang diakui telah telah dirasai oleh kebanyakan orang yang mengamalkan Energizing Soy Protein Shaklee secara konsisten:

  • Tampak cergas dan muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
  • Isoflavenes unik berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang hampir sama dengan hormon estrogen. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung 
  • Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.
  • Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.
  • Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll 
  • Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.
  • Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

credit:  mommy lyna 

Saya yakin anda pasti tidak sabar untuk amalkan ESP dalam diet anda. Bulan ini ada promosi beli 6 free satu, free membership and cash. Sangat menguntungkan!!


Anda boleh order sekarang, mudah saja, anda SMS/WA atau email : 

Safiya
0162229140
Safiya5462@gmail.com

barang anda akan dipos serta merta setelah bayaran diterima . 

Jika anda masih belum yakin, mari baca apa kata pakar dalam bidang pemakanan mengenai ESP ini…

Apa kata pakar mengenai ESP?

In November 2004, Dr. Nasr
(Dr. Nasr has a B.S. in Agronomy; M.S. in Biochemistry of anti-oxidants and a PHD. in Pharmacognosy (science of bio-active products. He received his M.D. from Rush Medical College in Chicago, followed by Internal Medicine and Cardiology fellowships from Chicago Medical School. He is a member of the American College of Nutraceuticals and the American College of Preventive Medicine and is Director of the Medical Care & Diagnostic Center, Lake Villa, Il.) spoke on the benefits of soy. He uses Shaklee Soy exclusively because it has the very best and most complete soy protein and isoflavone content.

You can feel so very good about Shaklee’s soy protein, and how we can help so many people who are looking for ways to improve their health.) 

16 facts about soy protein Shaklee

  1. Optiflora and Soy Protein increase the absorption of protein, decrease gas and discomfort and decrease cholesterol by 23% 
  2. Sixty (60) studies have been conducted showing soy protein increases bone density more than just Calcium Magnesium does.
  3. Two studies show that soy and vitamin E, together,decrease LDL (bad cholesterol) by 40% and that is 17% greater decrease than Zocor and Lipitor
  4. Four studies show that soy protein inhibits oxidation of LDL (bad cholesterol) by 40%. When cholesterol oxidizes, it becomes “sticky” and builds up on the arterial walls, which leads to clogged arteries.
  5. Soy prevents gall stones. It doesn’t dissolve them but it prevents them.
  6. Soy prevents kidneys from damage. Lots of animal protein may be hard on the kidneys, but soy protein protects the kidneys
  7. French fries at major fast food establishments are crispy. That is a value for the store. Some french fries are coated with a protein substance that when combined with the sugar in the potato and then heated, gives them added crispness. Unfortunately that combination of sugar, protein and high heated fat produces a carcinogen. Probably a good idea to avoid all French fries.
  8. Shaklee’s protein includes valuable protein and isoflavones that are not present in other soy proteins produced with heat or chemicals. Shaklee’s low heat – water wash process keeps the isoflavones in the protein. Isoflavones are natural cancer fighting ingredients that occur naturally in soy.
  9. Soy’s protein and Isoflavones inhibit the mutated cell’s ability to make an enzyme that would cause the cell to continue reproducing and form a tumor.
  10. Soy inhibits the cancer cell from making blood vessels that invade arteries and zap nutrients (this process is called angiogenesis).
  11. Soy increases the killing effect of the white blood cells (phagocytosis).
  12. Soy’s amino acid Lysine when combined with Vitamin C decreases Colon Cancer by 90%.
  13. The flavanoids (like those in Shaklee’s Flavomax) when combined with Soy Protein are synergistic (they work even better together) and decrease breast cancer 10 fold.
  14. Beta carotene (like those in Shaklee’s CarotoMax) when combined with Soy Protein and Calcium with Vitamin D are 10 times as effective at preventing cancer cells from getting an addition blood supply.
  15. Women in the Orient get about 80mg of Isoflavones a day women in US and Europe get about 1.0 mg. That is an 80% negative difference for US and Europe.
  16. Soy protein helps the differentiated cell (bad cell) convert back to a normal cell.



ESP bagus bukan?... Anda boleh order sekarang, mudah saja, berikan tempahan anda pada saya :

Safiya
0162229140
Safiya5462@gmail.com


Comments

Popular posts from this blog

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa Shaklee

Lecithin dan Alfalfa Shaklee Cara makan lecithin dan alfalfa yang tepat Lecithin Kenapa kena ambil  lecithin ?  Apakah fungsi  lecithin ? Lemak-lemak yang berlebihan dalam badan kita perlu dibakar  agar tidak mendatangkan kesan buruk kepada badan kita.. Lecithin ni bertindak sebagai emulsifier, untuk memecahkan lemah dalam badan kita.  klik sini untuk baca senarai penuh khasiat lecithin .  dah ukur lilitan pinggang? tak tahu cara nak umur,  mari belajar  :) Cara makan lecithin: Kaedah 1:        Jika kita makan makanan berat 2 kali iaitu lunch dan dinner then kita boleh ambil 3 biji selepas lunch, 3 biji selepas dinner. Kaedah 2:        Ataupun jika heavy meal kita cuma sekali sehari iaitu tengahari, then boleh makan 6 biji pada waktu tengahari. Kaedah 3:        Jika heavy meal kita 3 kali sehari, then boleh makan 2 biji setiap kali selepas makan makanan berat. There is no rigid rule to eat lecithin , yang penting kite kena sesuaikan dengan jadual peng

Berjalan 10 000 Langkah: Tips dan Fakta Yang Mesti Diketahui untuk Kuruskan Badan

Tips dan Fakta yang mesti diketahui oleh orang yang ingin kuruskan badan Anda sudah menanam minat untuk berjalan 10 000 langkah sehari selepas mengetahui bahawa berjalan boleh membuatkan badan anda kurus ... Sebelum itu, jom baca beberapa tips dan fakta menarik. Kenapa? Kerana bila kita mulakan sesuatu dengan ilmu, ia pasti menambahkan motivasi anda untuk kuruskan badan. Saya ingin kongsikan tentang: 5 Fakta Berjalan 10,000 Langkah Tips Membuat Target Penurunan Berat Badan melalui Berjalan Aktiviti Yang Membakar Kalori Bersamaan Dengan Berjalan 10,000 Langkah Faedah Berjalan Kaki

4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Berjalan: Baca Hanya Bagi yang Serius Nak Kuruskan Badan

Berjalan 10 000 Langkah: 4 Teknik, 5 Tips & 8 Petua Anda pasti sedang bersemangat tinggi untuk memulakan langkah ribuan anda hari ini. Tapi pada masa yang sama anda juga pasti ingin tahu adakah teknik berjalan anda itu betul. Dengan menggunakan teknik berjalan dengan betul, kita akan dapat meningkatkan tahap kesihatan kita dengan lebih optimum lagi dan yang penting, membakar lemak semestinya!! ... Penting sangat untuk pastikan anda berjalan dengan teknik yang betul kerana anda bukan sekadar berjalan sehari tetapi sepanjang hidup , bukan?